E-handel daje nieograniczone możliwości rozwoju, stąd coraz więcej firm decyduje się na udostępnienie swojej oferty online lub całkowite przeniesienie sprzedaży do Internetu. Również zmiana nawyków konsumenckich wpływa na popularność zakupów w sieci. Szacuje się, że do 2021 roku rynek e-commerce wzrośnie o ponad 30 %. Nic dziwnego, że coraz więcej firm, branż i marek chce uczestniczyć w handlu elektronicznym.

Zwiększona sprzedaż dóbr drogą internetową przekłada się na rozwój biznesu. Ponieważ sklepy online otwarte są całodobowo, zakupy w sieci można robić bez względu na porę dnia. E-sklep zarabia 24 godziny na dobę, przez cały rok. Taki obrót spraw pociąga za sobą konieczność powiększenia przestrzeni magazynowej.

Przechowywanie towarów dla e-sklepu – wyzwania

Wynajem powierzchni magazynowej może być dobrym rozwiązaniem dla branż, które sezonowo zwiększają swoją sprzedaż. Korzystanie z dodatkowej przestrzeni w tym trybie jest również popularne w początkowej fazie intensywnego rozwoju firmy. Gdy e-biznes się rozwinie, wynajem hali magazynowej przestaje być opłacalny ze względu na dosyć wysoki czynsz. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że wynajmowanego magazynu nie dostosujesz do specyfiki własnej działalności. Zastanej przestrzeni często nie rozbudujesz o dodatkowe funkcje ani nie powiększysz.

Takie możliwości daje za to własny magazyn. Inwestycja w firmową halę magazynową to szansa zaprojektowania jej od podstaw i przystosowania do indywidualnego trybu pracy.

Jakie korzyści za tym idą? Przede wszystkim szybciej reagujesz na zmiany na rynku. Również proces kompletacji, pakowania i wysyłki towaru przebiega sprawnie i jesteś w stanie obsłużyć więcej zamówień w krótszym czasie. Stajesz się konkurencyjny pod względem kluczowych czynników decydujących o zadowoleniu klienta: wygody, terminowości dostaw i jakości obsługi.

Magazyn e-commerce w branży logistycznej

Rosnący ruchu konsumentów w internecie odczuwa cała branża logistyczna. Zwiększony popyt oznacza większą ilość przechowywanych towarów, a to wymusza zwiększenie przepustowości obecnych magazynów. Dodatkowa przestrzeń do przechowywania i obsługi spływających zamówień jest w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem.

Indywidualna hala magazynowa sprawdzi się między innymi w obszarze tzw. fulfillmentu. Firmy specjalizujące się w usłudze, jaką jest  fulfillment, wyręczają mniejsze e-biznesy w działaniach logistycznych – kompletują, pakują oraz wysyłają zamówiony towar w imieniu sprzedawcy. Obsługując zazwyczaj od kilku do kilkudziesięciu e-sklepów, tego typu firmy logistyczne potrzebują dobrze funkcjonującej przestrzeni magazynowej do realizacji zleceń. W zaprojektowanej na wymiar hali magazynowej dla branży fulfillment wszystkie procesy logistyczne są uwzględnione, a ich realizacja prosta, szybka i skuteczna.

Jak ważna jest bezproblemowa i szybka dostawa towaru do klienta, możemy przeczytać w raporcie PwC. 36% ankietowanych spodziewa się dostawy zamówienia na następny dzień po jego złożeniu, a nawet 40% deklaruje, że z chęcią zapłaci więcej za dostawę przesyłki w dniu zamówienia.

Hala magazynowa jako wsparcie dla e-biznesu

O skutecznym wsparciu dla swojego biznesu myśli każdy przedsiębiorca. Dobrze zaprojektowana hala magazynowa, niezależnie od wielkości, będzie właśnie takim elementem – efektywnym i rentownym. Zapewni bezpieczeństwo pracownikom oraz magazynowanym towarom; umożliwi elastyczne i szybkie dostosowanie się do zmieniających się trendów w e-commerce i potrzeb klientów; ułatwi szybki rozwój biznesu dzięki możliwości finansowania w postaci leasingu.

Hale magazynowe dla e-commerce powinny być dostosowane do charakteru działalności inwestora. Sam wybór rodzaju hali magazynowej (termohala, hala stała, hala namiotowa) może nastręczać pewne trudności. Kilka wskazówek na temat wyboru najlepszej hali magazynowej znajdziecie w naszym przewodniku: Jak dobrze wybrać halę ocieplaną.

PRZECZYTAJ INNE WPISY NA BLOGU: