Hangar MRO dla Turkish Airlines

 

Grupa Rubb, w której skład wchodzi również Rubb Polska, podpisała umowę na wykonanie hangaru samolotowego do konserwacji, napraw i remontów.

Hangar stanął na nowo wybudowanym w Stambule o wartości 12 miliardów dolarów.

Zaprojektowany i wybudowany wspólnymi siłami hangar dla linii lotniczej Turkish Airlines i jej oddziału serwisowego Turkish Technic. Powstała hala lotnicza o wymiarach 82,3 x 87,5 metrów i wysokości 9,9 metra jest częścią tego gigantycznego przedsięwzięcia, jakim była budowa nowego lotniska.

Murat Sözer, dyrektor działu mechanicznego Turkish Technic powiedział: „Potrzebowaliśmy wytrzymałego, przestronnego hangaru na czas budowy naszego nowego kampusu MRO na stambulskim lotnisku. Ocieplany hangar oferowany przez Rubb był najlepszym rozwiązaniem pod względem szybkości produkcji. Kolejną korzyścią hangaru Rubb jest to, że kiedy nasz kampus zostanie ukończony, będziemy mogli zdemontować hangar i wykorzystać go na innym lotnisku. Główne potrzeby, które pomógł nam spełnić ten hangar, to niższe koszty utrzymania, szybki montaż i możliwość relokacji obiektu. Hangar Rubb jest idealny w przypadkach, kiedy pracujemy w jednej przestrzeni np. malując samoloty bądź garażując flotę. Pracowity zespół Rubb działał szybko. Zamiast skarg i wymówek proponowali skuteczne rozwiązania.”

Hangar wyposażyliśmy w poszycie termoizolacyjne Thermohall™ o grubości 50 mm. Łączna powierzchnia poszycia to 12 000 m2. Do jego produkcji zużyliśmy 32 00 m2 tkanin PCV marki Serge Ferrari – Precontraint 412 oraz Precontraint 832. To tkaniny architektoniczne, zaprojektowane specjalnie dla struktur wielkopowierzchniowych. Ich gładkie wykończenie odbija światło słoneczne oraz ciepło, co jest przydatne z uwagi na lokalny klimat. Samo poszycie skutecznie chroni hangar, dzięki czemu można łatwo kontrolować i dostosować klimat wewnątrz struktury do prowadzonych działań.

Brama wjazdowa hangaru to Megadoor o wymiarach 71,9 x 19,8 metra. Unikalną zaletą Megadoor jest sterowanie szerokością światła bramy i dostosowanie jej wymiarów do wielkości samolotu. Inne jej zalety to krótszy czas otwierania i zamykania, doskonała szczelność i odporność na wiatr, dłuższa żywotność i niższe koszty operacyjne, bezpieczniejsza praca dzięki opatentowanym ogranicznikom bezpieczeństwa oraz zaawansowanym i solidnym systemom sterowania opartym na PLC. Obiekt MRO posiada również system oświetlenia LED i pełny system HVAC.

Dyrektor generalny Grupy Rubb, Rune Matrini, powiedział: „To wspólne przedsięwzięcie na nowym lotnisku w Stambule pokazuje zdolność Grupy Rubb do podejmowania złożonych, globalnych projektów. Wszyscy w Rubb mamy nadzieję, że ten głośny projekt jeszcze bardziej wzmocni reputację Rubb jako światowego lidera na rynku hangarów lotniczych i magazynów ładunkowych.”

Prezes Rubb USA, Dave Nickerson: „To był naprawdę międzynarodowy projekt Rubb: Rubb UK był zaangażowany w sprzedaż zawarcie umowy po pierwszym spotkaniu z klientem podczas targów MRO Europe. Rubb USA zaprojektował i nadzorował projekt, a Rubb Polska wyprodukował Thermohall®, z kolei Rubb Norwegia zapewnił zaawansowane modelowanie programu Tekla®. Nasi partnerzy w Hallmaker Group (spółka macierzysta Rubb) pomogli w instalacji, a stal została wyprodukowana w Turcji przez Modul Celik, przy współpracy i nadzorze z Rubb USA.”

Na filmie: test systemu gaśniczego w wybudowanym przez nas hangarze.

Dane techniczne:

Przeznaczenie:
Hangar

Szerokość:
87,5  m

Długość:
82,3 m

Wys. ściany szczytowej:
9,8 m

Brama:
Megadoor

Ukończony:
2019

Skontaktuj się z nami

Zespół Rubb jest do Państwa dyspozycji. Jeśli macie pytania związane z Thermohall™, chętnie na nie odpowiemy.

Przejrzyj broszurę Rubb

Zapoznaj się z najnowszymi informacjami na temat Thermohall™ i naszymi ostatnimi realizacjami.