Szkolna hala sportowa w Kozach, województwo śląskie

478,56 m2 – dokładnie taką powierzchnię ma ocieplana hybrydowa hala sportowa, którą zaprojektowaliśmy dla Niepublicznej Szkoły Podstawowej im. Kardynała Karola Wojtyły w Kozach.

Nietypowa wielkość hali hybrydowej została podyktowana powierzchnią działki, na której zainstalowaliśmy halę. Wyznaczenie terenu pod halę przy samej granicy posesji, między budynkiem szkoły, istniejącym boiskiem i placem zabaw, wróżyło skomplikowaną instalację budynku. W Rubb potraktowaliśmy to jak wyzwanie. Mając na względzie trudności musieliśmy zaprojektować halę sportową zaprojektowaliśmy w taki sposób, aby uwzględnić wszystkie wymagania inwestora oraz miejsca instalacji.

Bryłę hali sportowej zaprojektowaliśmy zgodnie ze sztuką i normami obowiązującymi przy budowie obiektów sportowych. Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo dzieciom korzystającym z hali sportowej, jej konstrukcję wykonaliśmy ze stali cynkowanej. To zabezpieczyło ją przed niszczeniem, a w przyszłości – przed kosztowną konserwacją.

Ściany wykonaliśmy łącząc płyty warstwowe z poszyciem Thermohall™. Tą samą technologię zastosowaliśmy w naszej pierwszej hybrydowej hali magazynowej. Płyty PIR wypełniły dwa pierwsze metry ściany, licząc od posadzki. Pozostałe 5 metrów ścian oraz dach o poszycie izolacyjne Thermohall™. Łącząc dwie technologie termoizolacji, zredukowaliśmy ilość mostków termicznych do minimum i zapewniliśmy stabilną temperaturę wewnątrz hali przez cały rok. Bryłę hali połączyliśmy szczelnie z korytarzem prowadzącym bezpośrednio do szkoły.

Mimo utrudnionego dostępu do placu budowy, instalacja hali, przebiegła sprawnie. Było to możliwe dzięki doświadczonej ekipie montażowej Rubb. Mając na względzie harmonogram prac i dosłownie niewielkie pole manewru, zastosowaliśmy odmienny od standardowego sposób montażu hali. Zwykle zaczynamy od złożenia stalowej konstrukcji, a następnie nakładamy poszycie termoizolacyjne. W przypadku hali sportowej w Kozach oba procesy musiały być wykonywane niemalże jednocześnie. Gdy tylko zainstalowaliśmy stalowe przęsło, od razu okrywaliśmy je termoizolacją; metoda okazała się skuteczna.

Hale sportowe z termoizolacją wykonywaną z różnych materiałów – tzw. hale hybrydowe – to standard na rynkach zagranicznych, podyktowany praktyką. Sztywne ściany oporowe i skuteczna termoizolacja zagwarantują bezpieczne warunki i dobry klimat do gry.

Dane techniczne:

Ukończony:
luty 2020

Skontaktuj się z nami

Zespół Rubb jest do Państwa dyspozycji. Jeśli macie pytania związane z Thermohall™, chętnie na nie odpowiemy.

Przejrzyj broszurę Rubb

Zapoznaj się z najnowszymi informacjami na temat Thermohall™ i naszymi ostatnimi realizacjami.